ESTAKADA W CIAGU DROGI KRAJOWEJ NR 47 (ZAKOPIANKA) W CHABÓWCE 45
Status: obiekt wykonany i oddany do eksploatacji
Projekt przebudowy i wzmocnienia istniejącej (przedwojennej) estakady żelbetowej.
Istniejący obiet był 4-ro belkową konstrukcją żelbetową z przegubami gerbera (w przęsłach skrajnych i środkowym), z dwoma odcinkami ciągłymi długości 3 przęseł. Na estakadzie znajduje się lewa jezdnia drogi krajowej. Istniejące konstrukcje pozwalały jedynie...



MOST W CIĄGU A-1 (dzisiaj S10) PRZEZ WISŁĘ W MIEJSCOWOŚCI BRZOZA KOŁO TORUNIA
Status: Nitka prawa mostu oddana do eksploatacji w 1998 roku.
Nitka lewa – po próbnym obciążeniu w roku 2010.
  • Projekt nitki prawej mostu (lata 1995-98)
  • Projekty urządzeń technologicznych dla pierwszej budowy mostu (lata 1995-98)
  • Projekty technologiczne dla pierwszej budowy mostu (lata 1995-98)
  • Projekt remontu i adaptacji urządzeń dla budowy drugiej...



WZMOCNIENIE ISTNIEJĄCEGO MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ ORAZ BUDOWA PRZEJŚCIA DROGI KRAJOWEJ NR 77 PRZEZ SANDOMIERZ

Status: projekt ukończony i oddany do realizacji

Przebudowa istniejącego mostu przez Wisłę:
Istniejący most przez rzekę Wisłę został wybudowany w 1953r. Ustrój nośny mostu stanowi stalowa nitowana konstrukcja ciągła kratowa o zmiennej wysokości konstrukcji. Most składa się pięciu przęseł o rozpiętościach: 84,8m+3x95,4m+84,8m.
Całkowita długość w osiach skrajnych podpór: 455,8m
W ramach przebudowy założono całkowite rozebranie istniejącej konstrukcji mostu. W miejscu rozebranej konstrukcji zaprojektowana została nowa z zachowaniem istniejących podpór. Zaprojektowany został most ciągły, zespolony (trzy dźwigary spawane blachownicowe) o zmiennej wysokości konstrukcji. Płytę żelbetową stanowiąca konstrukcję pomostu sprężono na podporami.

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 455,80m
  • rozpiętości teoretyczne: 84,80m+3x95,40m+84,80m
  • szerokość obiektu: 11,70m
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • rzeka Wisła
Wiadukty znajdujące się wzdłuż drogi krajowej nr 77 w obrębie miasta Sandomierz: W1, W2, W3, W4 i W5.
Zadaniem obiektu W1 jest przeniesienie ruchu z drogi krajowej nr 77 nad ulicą Lokalną w Sandomierzu. Zaplanowano wykonanie dwóch konstrukcji, pod każdą z jezdni osobną. Konstrukcję nośną stanowi jednoprzęsłowy kablobetonowy ustrój belkowo-płytowy.

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 43,32m (konstrukcja zachodnia) 39,85m (konstrukcja wschodnia)
  • rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 21,91m
  • szerokość obiektu: 31,22m (2x14,71m+1,80m)
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Lokalna
Obiekt W2 podobnie jak obiekt W1 ma za zadanie przeniesienie ruchu z drogi krajowej nr 77. Wiadukt W2 znajduje się nad ulicą Portową w Sandomierzu. Jak w obiekcie W1 przewidziano osobną konstrukcję dla każdego z kierunków ruchu. Konstrukcję nośną stanowi jednoprzęsłowy kablobetonowy ustrój belkowo-płytowy.

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 40,95m (konstrukcja zachodnia) 36,26m (konstrukcja wschodnia)
  • rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 19,14m
  • szerokość obiektu: 24,22m (2x11,21m+1,80m)
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Portowa
Przedmiotem opracowania jest również wiadukt drogowy W3 nad ulicą Marynarską oraz torem bocznicowym PILKINGTON w ciągu nowoprojektowanego odcinka drogi krajowej nr 77 na obszarze miasta Sandomierz. Konstrukcję nośną wiaduktu wykonstruowano w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu „T”. 

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 37,15m
  • rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 17,10m
  • szerokość obiektu: 24,22m (2x11,21m+1,80m)
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Marynarska
  • tor bocznicowy
Drogowy wiadukt W4 znajdujący się nad linią kolejową oraz nad ulicą Lwowską w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77. Tak jak poprzednie obiekty tak i ten składać się będzie dwóch konstrukcji nośnych, osobnych pod każdym z kierunków ruchu. Zaprojektowano konstrukcję nośną o stałej wysokości. Zastosowana konstrukcja składa się z pięciu dźwigarów spawanych, blachownicowych. Płytę pomostową projektuje się jako monolityczną konstrukcję współpracującą z dźwigarami stalowymi.

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 159,70m
  • rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 25,00m+35,52m+46,18m+29,78m
  • szerokość obiektu: 14,60m
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Lwowska
  • zelektryfikowana linia kolejowa
Ostatnim z projektowanych wiaduktów jest wiadukt drogowy W5, który przenosi ruch z drogi krajowej nr 77 nad ulicą Wielowiejską i istniejącym rowem odwadniającym. Konstrukcję nośną stanowi dwunawowa rama żelbetowa. Rygiel ramy wykonstruowano w postaci płyty o wysokości konstrukcyjnej 0,80m. W miejscach zamocowania rygla w konstrukcji podpór skrajnych wykształcono skosy.

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 38,30m
  • rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 28,60m
  • szerokość obiektu: 11,82m
  • klasa obiektu: Klasa A

Przeszkody:

  • ul. Wielowiejska
  • rów odwadniający



ESTAKADA W CIAGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 933 W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM
Status: obiekt wykonany i oddany do eksploatacji
Projekt przebudowy istniejącego mostu i podniesienia
Istniejący obiekt wybudowano we wczesnych latach 70-tych ubiegłego wieku, na obciążenie klasy I (odpowiednik klasy C dzisiejszych obciążeń). Słaba jakości materiałów, zła jakość prac, duża ilość dylatacji (obiekt był ciągiem 6-ciu wolno-podpartych przęseł) oraz...



ESTAKADA NAD TORAMI PKP W CIĄGU NOWOPROJEKTOWANEGO ŁĄCZNIKA POMIĘDZY ULICAMI PERSEUSZA I PORTOWĄ W GLIWICACH
Status: Obiekt w trakcie realizacji (Wykonanie – SKANSKA S.A.)
Projekt nowej estakady.
Ciągły obiekt pięcioprzęsłowy nad torami PKP. Obiekt przenosi jednojezdniową ulicę klasy G oraz ścieżkę rowerową. Zaprojektowano nasuwanie konstrukcji nośnej zespolonej z płytą pomostową bez konieczności zamykania torów PKP.


Parametry obiektu:
ZINTEGROWANY WĘZEL PRZESIADKOWY W REJONIE STADIONU EURO 2012 WE WROCŁAWIU

Status: obiekt ukończony, oddany do użytkowania

Projekt zintegrowanego węzła przesiadkowego:
Zadaniem zintegrowanego węzła przesiadkowego było przeprowadzenie lini tramwajowej, ścieżki rowerowej oraz usytuowanie przystanku tramwajowego nad torami kolejowymi i ulicą Lotniczą. Konstrukcję zadaszenia stanowi monolityczna płyta betonowa o czworobocznym, nieforemnym rzucie. Płyta zamocowana jest do trzech ścian i oparta na słupach. Konstrukcję zadaszenia sprężono. Część nadtorową wiaduktu wykonano na rusztowaniach stacjonarnych nie wyłączając w tym czasie z użytkowania torowiska.

Parametry obiektu:

  • długość całkowita: 200,5m
  • rozpiętości teoretyczne: od 12,2m do 36,7m(nad torami kolejowymi)
  • szerokość obiektu: od 18,7m do 29,3m

Przeszkody:

  • dwutorowa zelektryfikowana linia kolejowa
  • ul. Lotnicza